Cerita student lepas Trial SPM

Seminggu lepas Trial SPM.

Macam-macam perasaan student, macam-macam cerita student. Ada yang cerita boleh jawab dengan tenang. Ada yang cerita dia boleh jawab lebih baik dari dulu cuma ada beberapa soalan hentam, kalau dulu langsung jammed otak nak jawab. Ada yang cerita soalan ni susah. Ada juga yang cerita topik last yang saya ajarkan tu masuk exam.


Actually banyak lagi cerita diorang. Bagi seorang yang bergelar Cikgu, inilah antara ragam student yang perlu dihadap :)

Setiap tahun berbeza ragamnya. Terasa ada warna bila dengan student. Alhamdulillah. Saya sendiri baru lagi jadi seorang cikgu, masih lagi bertatih. Cuma nawaitu tu masih tetap yang utama.

"Membantu anak bangsa millenium."

Kenapa millenium? Sebab zaman sekarang terlalu banyak pancaroba. Banyak tugasan dan masa yang sangat ketat bagi diorang untuk belajar. Jadi, menjadi tanggungjawab para tutor seperti saya untuk membantu memudahkan urusan diorang. Cuma cuma cuma! Usaha diri sendiri perlu ada. Bukan hanya bergantung 120% daripada kami.

Kami hanya buat 20% je untuk betulkan kesilapan pelajar, selebihnya usaha pelajar sendiri. Saya bangga dengan pelajar yang terus berusaha untuk belajar. Sebab dia tahu ini demi Masa Depan dia!

💌 www.cikguakinakaun.blogspot.com
💌 IG : @cikguakinakaun
💌 FB : @cikguakinakaun

#hometuitionprinsipakaun
#hometuitionakaun #CikguAkinAkaun

0 Comments

Newest